Kroz interaktivne radionice istraživali smo teme identiteta i njegovih društvenih odrednica, privilegija, isključenosti, ranjivih skupina, te načine na koje nastaju stereotipi i predrasude. Učenici su kroz raspravu, rad u skupinama i zajedničke aktivnosti razvijali kritičko mišljenje, empatiju i sposobnost prepoznavanja različitih perspektiva.
Poseban dio provedbe bio je posjet Muzeju čokolade. Osim što smo uživali u otkrivanju povijesti čokolade i različitih načina njezine proizvodnje, posjet je imao i važnu edukativnu dimenziju povezanu s ciljevima građanskog odgoja. Učenici su se upoznali s primjerima globalne povezanosti, odgovorne potrošnje te utjecaja proizvodnje i trgovine na lokalne zajednice u svijetu. Time smo razvijali svijest o odgovornom građanstvu, kulturnom nasljeđu i poštivanju različitosti.
Tijekom polugodišta učenici ZAG-a proveli su i druženje s učenicima posebnog razrednog odjela. Kroz zajedničke igre, razgovore i kreativne aktivnosti stvarali su se novi kontakti, poticala se inkluzija i razvijala kultura međusobnog poštivanja. Ovakva iskustva pridonose stvaranju škole kao otvorenog i sigurnog mjesta za sve.
Rad Zajednice aktivnih građana nastavlja se i u drugom polugodištu, a cilj nam je i dalje poticati učenike da postanu odgovorni, empatični i aktivni članovi društva.
Doroteja Harjač